Co potrafi bank w telefonie? funkcjonalności bankowości mobilnej
Urządzenia mobilne stały się głównym narzędziem komunikacji oraz pozyskiwania informacji już od wielu lat. Wraz z rozwojem technologii, także świat idzie do przodu. Z roku na rok powstają nowe aplikacje, które mają ułatwić życie wszystkich ludziom na świecie. Coraz większa część populacji zaczyna korzystać z bankowości mobilnej. Zainteresowanie tą formą zarządzania kontem stale rośnie. W Polsce, jest to już ponad kilkanaście milionów aktywnych użytkowników. Bankowość mobilna, jest pewnego rodzaju innowacyjnym przewodem dostępu do usług bankowych. Jest to wygodny i łatwy sposób, by korzystać ze swojego banku w telefonie o każdej porze dnia i nocy. Zawsze znajdzie się grupa osób, która traktuje tego typu udogodnienia z dystansem. Dlaczego? Bezpieczeństwo. To główny powód obaw, jakie mają ludzie przed skorzystaniem z aplikacji bankowości mobilnej. Zapewniam, że istnieje wiele godnych uwagi sposobów, by nasz bank w telefonie był absolutnie bezpieczny. Zakres funkcjonalności takiego banku zaszytego w naszym telefonie, zależy od kilku czynników.
1. Sprawdzanie stanu konta – kiedy i gdzie chcesz.
Okazuje się, że najczęstszą czynnością jaką wykonują Polacy stojąc do kas w supermarkecie jest sięgnięcie po telefon i sprawdzenie swoich środków na koncie. Można to zrobić szybko i wygodnie, dzięki bankowi w telefonie, a jeśli okaże się, że na rachunku jest za mało pieniędzy, można zlecić przelew z konta oszczędnościowego, wtedy poziom dostępnych środków będzie wystarczający w przeciągu kilku sekund. Wśród oferowanych na rynku aplikacji znajdziemy takie, które pozwalają dokonywać przelewów na dowolne rachunki. Jest to świetna możliwość, zwłaszcza dla klientów posiadających konto firmowe. Brzmi korzystnie, prawda?
2. Oferta banku – zakres funkcjonalności.
Zakres funkcjonalności bankowej, zależy od oferty danego banku. Decydując się na założenie nowego konta warto pamiętać, że choć za aplikację nic nie zapłacimy, powinniśmy sprawdzić, ile kosztować będzie nas prowadzenie rachunku. Nie podejmujmy decyzji pochopnie, rozważmy wszystkie wady i zalety. Przeanalizujmy dokładnie ofertę danego banku, a potem podejmijmy ostateczną decyzję. Po dokonaniu wyboru, załóżmy konto za pośrednictwem aplikacji mobilnej bez zbędnych formalności.
3. Specjalne oferty.
Zacznijmy od tego, że dla klientów, którzy zgodzą się, by aplikacja pobierała dane na temat ich lokalizacji, jest możliwość otrzymywania specjalnych ofert, np. w hotelu, w którym zatrzymali się będąc na wakacjach. Dla użytkowników aplikacji mobilnych, czekają takie oferty, jak: wyżej oprocentowane lokaty. Takie lokaty są dostępne na krótki czas i można je założyć na pomocą bankowości mobilnej, bez tracenia czasu.
4. Foto-przelew – ciekawym rozwiązaniem?
Korzystając z tej funkcjonalności zamiast wpisywać wszystkie dane potrzebne do zlecenia przelewu, wystarczy zrobić zdjęcie faktury, którą musimy opłacić. System automatycznie odczyta z niej wszystkie dane i przedstawi do akceptacji gotowy do wysłania przelew. Kolejną możliwością, jaką oferuje foto-przelew jest wysyłanie SMS-ów z numerem rachunku bankowego. Duże uznanie klientów zyskała też funkcjonalność umożliwiająca podział zapłaconego rachunku pomiędzy kilka osób i wysłanie im informacji o tym, ile i na jakie konto powinni nam zwrócić pieniądze. Jak widać, jest to bardzo ciekawe rozwiązanie jakie oferuje nam bankowość mobilna i warto z takich rozwiązać skorzystać.
6. Kwestia bezpieczeństwa.
Teraz coś dla tych osób, którzy sceptycznie podchodzą do bankowości mobilnej. Korzystanie z oficjalnych aplikacji banków jest całkowicie bezpieczne. Nie ma czego się obawiać, o ile pamiętamy o kilku ważnych elementach. Jakimi wskazówkami powinniśmy się kierować, by nasze obawy zniknęły? Po pierwsze, do korzystania z banku w telefonie niezbędne jest połączenie internetowe, pamiętaj o tym, by korzystać z bezpiecznych sieci, unikaj publicznych sieci WiFi. Po drugie używaj oficjalnej aplikacji banku, a nie strony webowej, możesz również zainstalować antywirus w swoim telefonie. Po trzecie, miej zawsze aktualny system i aplikacje. Gdyby Twoje wątpliwości nadal nie uległy zmianie, skontaktuj się z ekspertem banku, on odpowie na wszystkie pytania związane z bezpieczeństwem bankowości mobilnej.
7. Na koniec należy dodać, że mobilny bank umożliwia również dostęp do następujących produktów: kart debetowych, kredytów, lokat, kart kredytowych lub funduszy inwestycyjnych. Banki intensywnie pracują nad zaproponowaniem klientom ciekawych rozwiązań, które pozwolą wyróżnić ich aplikację spośród szeregu pozostałych. Moim zdaniem warto skorzystać z tego typu ofert.
Otylia Wiaderna